luni, 6 aprilie 2020

Amintiri cu scriitorii cunoscuți


MARIN IFRIM

Scriitorul, jurnalistul și critical literar Marin Ifrim, s-a născut în comuna Bălăceanu, județul Buzău, la 1 decembrie 1955, după profesională, liceu și școala de Maiștrii, a terminat și Facultatea de istorie. Debutează literar la revista „Familia”, în anul 1980, cu poezie. În jurnalistică redactează articole în: „Muntenia”, „Senator”, „Informația Buzăului”, „OPINIA”, toate din Buzău. Mai debutează la revista „Ampfytrion”, din R. Sărat. Are zeci de volume publicate, iar prin 2014, inițiază propria revistă „Cartelul metaforelor”. A fost membru al Uniunii Scriitorilor, membru de onoare al Ligii Scriitorilor și secretar-general la „Renașterea Buzoiană”.
Este scriitorul care a promovat zeci și zeci de scriitori. Cine se ducea cu vreo carte cu intenția de ai scrie o cronică nu refuza pe nimeni. Deși, din când în când apropiații îi mai reproșau. Că le plac unora, că nu le plac, advăru-i că era un generos. De multe ori, în cercuri mai restrânse, ne spunea că și-a pierdut mii de ore din viață privind această generozitate. Apoi, o lua de la capăt!
Privind amintirile mele cu acest mare generos scriitor, desi se găsesc în vreo 10 volume ale mele, aici, le voi împărți în:
Amintiri din perioada anilor 2002 – 2009, când cele 7 volume ale mele au avut una sau mai multe cronici și, nu numai, De fiecare data când îmi oferea un volum al său, în autograf, printre altele, îmi spunea că: „Sincer, crede în potențialul meu, așa cum nu s-a îndoit, încă de la început”. Vă dați seama, stimați prieteni, stimați cititori că acestea au fost bucuriile continuității, ele venind de la un membru titular al Uniunii Scriitorilor. Multe din cronicile  sale pe care mi le-a adresat, stau mărturie în volumul „Poemul ceelor șapte” (O viață...un om…o antologie), volum premiat.
Amintirile dintre anii 2010 – 2019, au fost din ce în ce mai frumoase, mai minunate, mai ales că am reușit într-o oarecare măsură să pot să-i dovedesc aprecierile mele. Astfel, cu ajutorul Cenaclului „Amurg Sentimental”, am reușit să-i spun Președintelui acestuia, directorul editurii cu același nume și a revistei cu același nume Ion Machidon. Revistele „Amurg sentimental”, „Uscând o lacrimă” și „Cartelul metaforelor”, pot sta oricând mărturie. În lucrarea pe care am început-o, sper să pot s-o duc până la capăt, vor fi la fiecare scriitor lucruri mult mai ample. Amintirile cu acest Mare generos scriitor, chiar dacă a plecat dintre noi,  sunt ample și vor continua prin multe ipostaze. Mai ales că de la o prietenie nu-i suficient să primești, e necesar să-i și oferi.

Niciun comentariu: