duminică, 5 iulie 2009

Din maruntele COLECTII - azi pentru SCHIMBURI




Daca incercam sa privim piesele, vom observa, o cupa, unii ii spun lampa lui Aladin; o cheie cuier; cateva plachete, inclusiv un simbol din tenis, interesante; unele din acelasi metal cu, cupa, o forma de lingura si furculita. Incepand din partea stanga, a tabloului 2, o cruce; o forma de cadelnita {ambele, bine asortate}; un mic tablou; un altul c-o sirena; si un altul c-o, corabie. Se continua c-o piesa ,
bricheta cu-n razboinic; o cruce.Si-n final, asezata din intamplare, nu pentru schimb, o cruce de lemn, de peste 200 de ani, folosita si acum, aproape 100 de ani, de-o ruda a sotiei, in vremea aceea preot.
Am spus, la schimb, pentru faptul ca, orice piesa, care-mi spune ceva. Nu fac negot, cu ia. Daca acestea le doresc la schimb, o fac, pentru a-mi LIMITA, spatiul de depozitare.Si , inca nu m-am gandit, poate-i prea devreme, sa las urmasilor. Si asa, dupa orientarile mele, nu am gasit, pe vre-unul pregatit, inspre astfel de lucruri.
Unele piese ... va rog, dati-mi voie, sa nu le nominalizez, pe langa metalul semipretios, altele de valoare istorica .. sentimentala! Si de ce nu ? Piese stranse de un, scriitor !.

10 comentarii:

Geanina Codita spunea...

Incredibil câte secrete se ascund în spatele fiecărei piese.
Câte o poveste pentru veşnicie.

O duminică minunată, Maestre!

Dumitru K. Negoita spunea...

Geanina,
Asa este astazi.Dar cand se va schimba destinatia ?
Am zis ... doar asa!
Multumesc!
Frumoasa duminica sa aveti si dv.,
D.Lider.

mmary spunea...

Frumoase ...valorose...oare sunt si magice?...ati incercat sa frecati lampa?...puneti-va o dorinta si incercati...poate se indeplineste...daca nu macar ati constientizat o dorinta importanta ,pe care cu siguranta veti incerca sa o indepliniti...:)...o seara magica coplesita de vise frumoase care se vor implini...noapte buna...

Dumitru K. Negoita spunea...

M.Mary,
Multumesc si pentru sfaturi si pentru urari. Iar cu aceasta ocazie, va urez,sa vi se indeplineasca, tot ce va doriti.

Mihaela Petrescu spunea...

Ciudat, toata viata adunam, facem colectii. Unii colectioneaza prieteni, altii , pacate, altii, carti, altii , citate celebre, altii amintiri sub diverse forme. Probabil ca dumneavoastra faceti parte si din ultima categorie. Si eu la fel. Valori sentimentale. Si cind vine vremea sa le "lasam" altora ne doare, avem dubii, ne gindim ca ceea ce pentru noi sint comori, pentru cei care le vor prelua nu vor insemna nimic! Va inteleg. "Azi pentru schimburi". Cu ce? Ce se va alege din "schimburi"? Eu, una, mai sint luata peste picior. Si? Eu am comori , ei n-au habar!
Dar si lucrurile , ca si oamenii , au un destin. Unele se pierd si se regasesc peste ani sau veacuri...dar cu alta valoare, nu cu cea pe care le-am atribuit-o noi. Deocamdata eu imi pastrez amintirile. E tot ce pot sa spun.

Dumitru K. Negoita spunea...

Mihaela Petrescu,
Am vre-o doua camere de amintiri si sunt obligat sa nu le pastrez pe toate.
Sunt si cateva directii unde sa le donez dar nu ma misc repede, am retinerile mele.

Miriam spunea...

Imi plac obiectele mai vechi pentru ca, in ciuda trecerii timpului, sunt tot mai vii...Au o poezie a lor care o spun prin vers tacut...Eu pastrez tot felul de fotografii si scrisorele si hartiute ce imi amintesc ceva de trecut...De as avea asemenea obiecte, nu stiu daca as putea renunta...Si asa mi-i casa plina cu ,,nimicuri", iar unele sertare sunt doldora cu amintiri...Nu mai zic de demodata vitrina...Nu pot renuta la ea...Asta e! :) Faceti, domnule Negoita, ce simtiti ca trebuie...

Dumitru K. Negoita spunea...

Mariana,
Daca incerc sa detaliez putin, Biblioteca mea cu peste 1000 de carti, n-am prea observat ca-i iubita de apropiatii mei.De asemenea o camera de la,Casa de vacanta,c- o serie de obiecte, in afara de mine si putin sotia, copii nu prea mi-au demonstrat ca le iubesc.Testarea, daca am ori nu dreptate, inseamna instrainarea unora.
Multumesc! Si succese in toate activitatile pe care le desfasori.

elena marin-alexe spunea...

Iubesc si admir sincer, orice obiect de arta care poarta in el patina timpului.
Felicitari d-le colectionar!

elena marin-alexe spunea...

Am uitat sa va intreb ceva; Numele blogului,Salut Prieteni are vreo legatura 'de suflet' cu emisiunea aceea...... a Janei Gherghiu?