duminică, 12 aprilie 2020


ȘTEFAN DIMA-ZĂRNEȘTI
Poetul care a absolvit
„Școala de îngeri”

Poetul Ștefan Dima-Zărnești, s-a născut în comuna Zărnești, județul Buzău. El, fiind nepotul reputatului profesor, filozof și scriitor Ștefan Dima, cel care și-a completat studiile la Viena.
Într-una din întâlnirile cu unchiul său care avea domiciliul în București, acesta i-a spus:
-         Să știi că din scris nu poți trăi. „Meseria-i brățară de aur”
Nepotul a înțeles dar nu a abandonat nici pasiunea poeziei, și – între 2 pauze de la servici, adună metaforele dându-le glas. Ori de câte ori l-am vizitat la atelierul de la Sala Sporturilor din Buzău, am observant că pe masa mașinii de cusut are un carnețel, un pix…
A debutat literar la vestitul „Cenaclu literar Al. Sahia” din Buzău și este autorul a 4 volume publicate„Școala de îngeri” 2005, „Cerul căzut pe gânduri” 2008, „Dansând cu fulgerul” 2009 și „Toiagul de lumini”.
Ne-am cunoscut cu prilejul lansării volumului „Tăcere galbenă”, a poetului Constantin Marafet, de la „Sala cu oglinzi” a Uniunii Scriitorilor” în anul 2005. Și de atunci, am frecventat împreună 7 ani, Cenaclul „Arcade & Armoni”, „Cenaclul din bar”, „Cenaclul de la marginea orașului”, din strada Umbrelor, gazda fiind poetul Nicolae Tudor. Cenaclul „Dorada”, condus de poetul Sorin Lalu. În anul 2008, în revista „Sens”, la pagina 17, poetul mi-a făcut o adevărată surpriză! Cu talent-i cunoscut și-o măiestrie debordantă, a cules câteva cuvinte din volumul „Mănăstirea din comuna pierdută”, le-a așezat cum știe el mai bine adresându-mi-le. Am fost în multe împrejurări laolaltă la lansări de cărți. Am fost însoțit și la București, la lansarea volumului „Pasiuni din amintiri”, moderat de scriitorii Florentin Popescu și Victor Gh. Stan. A participat și la Sfințirea Monumentului de la Ursoaia. A participat și la transformarea Casei părintești în Casă de Cultură, Ultima noastră întâlnire a fost în februarie 2020, în „Memoriam” Marin Ifrim..
Ca să enumăr doar vreo câteva, pentru care-i mulțumesc, bucurându-ne împreună de o sinceră prietenie.

Niciun comentariu: